Khamis, 18 Jun 2009

SaHabAt..

Sahabat..??..

Apa tu sahabat..??

Ada orang cakap sahabat tu macam chipsmore..”kejap ade kejap takde”

Ada plak orang cakap sahabat tu seperti bintang yang selalu setia pada langit biar nda selalu

muncul dan bersinar…

Macam2 orang cakap pasal sahabt..ada yang bek..ada yang tidak..

Tapi yang pastinya..bagi aku..sahabat tu adalah seperti keluarga aku sndri..bila aku punya sahabat aku akan setia padanya..

Sahabat bagi ku..

Seorang sahabat adalah anugerah ALLAH..

Ke mana dia pergi,kita akan mencari..

Dari mana dia datang,kita tidak perlu mengetahui..

Tetapi kemana dia menghilang..

Pasti akan di rindui..

Sahabat bagi ku..

Aku mencintai sahabat ku dengan segenap jiwaku..

Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku..

&

Menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati..

Ku hulurkan tangan untuk berkenalan dengan sahabat ku..

Semakin ramai sahabat..

Aku semakin percaya pada diri..

Aku selalu beraharap mendapat sahabat sejati yang nda luntur dalam suka dan duka..

Jika aku dapat…

Aku akan setia padanya..

Sahabat bagiku..

Hatinya perlu di jaga..

Bersama dengan nya walau di setiap keadaan..

Jujur padanya..

Ikhlas bersahabat dengannya..

Menjalinkan ukhwah kerana ALLAH..

Bukan kerana nafsu..bukan jua untuk ‘saja-saja”

Itulah sahabat bagi ku..

“terkenang semula memori lalu..kisah persahabatan kita bersama..di dalam satu

pengajian..menuntut ilmu dan pengalaman..”

Semua sahabat ku..

Semoga ukhwah yang terjalin antara kita berkekalan hingga akhir hayat..

..Amin..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan